Vlinders haken- We houden er allemaal wel van. De vlinder… een mooi insect waar we met zijn allen zeker niet bang of vies van zijn. Integendeel. De vlinder heeft een heel mooie structuur van vleugels en heel mooie kleuren. Je vind ze ook in verschillende groottes. Aangezien wij ze zo mooi vinden en er enorm van houden, waarom haken wij deze dan niet zelf?

Een vlinder is helemaal niet moeilijk en je kan ze haken met jouw restjes katoen garens die jij nodig hebt. Je kan ze haken om gewoon jouw interieur mee op te fleuren en ergens op te bevestigen. Of je kan deze gewoon haken als sleutelhanger.

Benodigdheden:

Restjes katoen: SMC CataniaDurable Coral Scheepjes Catona en haaknaald nr 3

Gebruikte steken:

Magische ring – Stokje – vasten – dubbel stokje – halve vasten – losse

Vlinder haken

1 – Maak een magische ring en haak 8 vasten in de ring en sluit met een halve vaste in de 1ste vaste.

2 – 3 lossen (=1ste stokje), 2 stokjes in de 1ste vaste, 3 lossen, *3 stokjes in de volgende vaste, 3 lossen* herhaal 6x = 8 boogjes.

3 – Haak om het 1ste boogje van lossen: *1 vaste, 2 stokjes, 1 dubbelstokje, 2 stokjes, 1 vaste* Herhaal 7x = 8 blaadjes. Sluit met een halve vaste.

4 – Haak een ketting van 10 lossen, vouw de bloem dubbel. Haak de ketting onderaan de vlinder vast met een halve vaste. Hecht de draden af.

5 – Haak 10 lossen en hecht af. Maak knoopjes aan het begin en einde van de ketting. Haal deze dan door het lijfje. Dit zijn de voel sprieten.

Je kan deze vlinder zowel gebruiken als decoratie om ergens aan te hangen in jouw woonkamer of gebruiken als sleutelhanger.

Ook kan jij deze zelf gehaakte vlinder sleutelhanger GRATIS ontvangen bij jouw eerste bestelling.

Laat zeker jouw vlinder aan ons zien. Stuur ons jouw foto door via info@crochetcreations.be of laat het ons zien via Facebook of Instagram. Wij horen graag terug van jou als jij deze vlinders hebt gehaakt!

Geef een reactie