We zijn alweer zondag en hier zijn we weer met een leuke mooie steek Deze keer zullen we het hebben over de Suzette steek. een gemakkelijke en mooie steek die je vooral kan gebruiken om sjaals te haken of mooie leuke baby dekentjes of een mooi woondeken.

Ik geef jullie heel graag het patroon mee

Gebruikte steken zijn lossen, vasten en stokjes.

Haak een ketting van lossen. Dit moet een oneven getal zijn.

Toer 1 – Sla 1 losse over, 1 vaste en 1 stokje in dezelfde steek. Sla de volgende steek over, haak 1 vaste en 1 stokje in dezelfde steek. Tot einde toer. In de laatste steek haak je alleen een vaste en 1 keerlosse.

Toer 2 – Haak 1 vaste en 1 stokje in de opening van de vorige toer. Sla 1 steek over en haak weer 1 vaste en 1 stokje. Dit doe je tot het einde van de toer. 1 vaste, 1 keerlosse.

Zo ga je verder tot je het gewenste resultaat hebt voor jouw sjaal of dekentje die jij wil gaan haken. Het is een zeer gemakkelijk patroon en een zeer mooie steek.

Je vind hier ook nog een filmpje waarin je ziet hoe je het patroon moet gaan haken. Suzette Steek filmpje

Ik hoop dat je iets hebt aan dit leuke patroontje en jij ook snel aan de slag kan met jouw nieuwe project!

Als je graag jouw project met ons wil delen kan je dat doen via Facebook of Instagram of stuur ons jouw foto’s door naar info@crochetcreations.be

Veel succes, liefs Marinka

Geef een reactie