Amigurumi

amigurumi haakpakket

Amigurumi is overgewaaid uit Japan en is bij ons ook heel erg populair. Het is een echte rage geworden. Wat maakt Amigurumi zo populair? Wat heb je nodig om aan de slag te gaan? Ontdek het in onze blog.

Wat is Amigurumi?

Amigurumi is afkomstig uit Japan en betekent “gebreide figuurtjes”.
In Japan gebruiken ze het woord breien voor zowel haken als breien. Wij haken vooral amigurumi’s maar breien kan natuurlijk ook!
Bij amigurumi word veelal met veel kleurcombinaties gewerkt en leuke knuffels voor de kinderen gemaakt. Dit gaat echt oneindig ver, je kan het zo gek niet bedenken of het word gehaakt of gebreid.
Van dieren, knuffels, homedecoratie… noem maar op.

Wat heb je nodig voor het maken van Amigurumi?

amigurumi-haken-

Veelal word gehaakt of gebreid met katoen garen met haaknaald 2,5 tot 3,5mm. Een kleine haaknaald is nodig zodat het dan goed strak gehaakt of gebreid word zodat de vulling er niet uitvalt.
De volgende garens zijn perfect voor amigurumi’s te maken: Durable Coral, Durable Coral Mini, Gekleurd 8, SMC Catania, Lang Yarns Baby Cotton.
Haaknaalden 2,5 tot 3,5 mm
Vulling
Om je amigurumi te pimpen heb je uiteraard accessoires nodig zoals kralen en muziekdoosjes voor het maken van baby speelgoed en bijtringen zijn ook heel populair bij het maken van babyspeelgoed.

Hoe amigurumi leren maken?

Amigurumi’s maken vergt wat oefening maar eens je het haken of breien onder de knie hebt lukt dit vanzelf wel.
Blijf vooral oefenen met verschillende steken. Er zijn uiteraard verschillende boeken te verkrijgen die daarbij helpen hoe je de amigurumi moet maken.
Ook hebben wij heel mooie amigurumi pakketten in ons assortiment die je kan bestellen. Daar zit alles wat je nodig hebt om deze amigurumi te maken.

Amigurumi boeken

Haak je eigen boerderij is een leuk boek waar je alles vind voor op de boerderij. Met dit boek maak jij leuke diertjes en poppetjes om boerderijtje te spelen. Daar zijn kinderen erg gek op!
Gehaakte dieren is een heerlijk boek om leuke diertjes te haken. In dit boek vind je 50 patronen terug.
Kersthaken Deel 2 is een prachtig haakboek vol met leuke kerst decoratie.

Amigurumi pakketten

Met deze mooie pakketten maak jij de leukste knuffels en speeltjes. We hebben in onze webshop een ruim assortiment opgenomen.

Shop eenvoudig jouw materiaal om aan de slag te gaan met amigurumi. Shop jouw pakket om een leuke knuffel te maken en laat ons jouw creatie zien! Tag ons op Facebook of Instagram, laat een comment hieronder of stuur jouw foto’s naar info@crochetcreations.be

Veel succes!

Geef een reactie