Haken voor Pasen, De leukste gratis patronen!

haken voor pasen 2021

Het is weer tijd voor pasen. Dit jaar valt pasen op 4 april. Wat is pasen eigenlijk? Pasen is het belangrijkste christelijke feest in het liturgische jaar, volgend op de Goede Week. Christenen vieren deze dag vanuit hun geloof dat Jezus uit de dood is opgestaan, op de derde dag na zijn kruisiging. Pasen duurt twee dagen en wordt gevierd op een zondag en maandag. Ook wij vieren pasen, de kinderen mogen dan paaseitjes rapen in de tuin of bij Oma en Opa . En thuis word meestal de paasboom geplaatst die we dan versieren. En uiteraard de handwerkers onder ons die maken hun versiering zelf! Gehaakte paaseitjes of gebreide mandjes, het kan allemaal!

De eivormige paal die in Catania wordt bewerkt, maakt bloempotten klaar voor Pasen. Het haken is zo eenvoudig dat je er meerdere kunt maken en vrienden kunt verrassen met een klein cadeautje.

Benodigdheden:

Catania Originals
1x 106 Wit
1x 410 Koraal
1x 263 Abrikoos
1x 399 Paars
1x 392 Geel-groen
1x 385 Mint

Haaknaald 3 mm

Bekijk het patroon voor de paaseieren op een stokje hier!

Deze mooie pannenlappen voor pasen zijn een echte must-have aan de brunch tafel! Hier laat meneer Bunny zijn grappige kant zien, huppelend door de keuken. Kippenmotieven behoren tot de meest populaire motieven voor de keuken. 

Benodigdheden:

Catania & Catania Grande
Haas:
Catania Grande:
1x 254 taupe
Catania:
Restje 110 zwart
Restje 115 felrood
Kip:
Catania Grande:
1x 3106 wit
Restje 3252 kamelia
Catania:
Restje 110 zwart
Restje 249 goud
Restje 115 felrood

Haaknaald 4,5 mm en 3 mm

Bekijk het patroon voor de pannenlappen hier!

 Zelfs de paashaas zal verrast zijn: een snel project gemaakt met een paar stokjes. Deze kleine paasmandjes zullen er geweldig uitzien op je paastafel. Je kan het zo speels maken als je zelf wil met verschillende kleuren.

Benodigdheden:

Catania originals in de kleuren die je wenst
(het patroon geeft de kleuren aan op de foto’s)

Haaknaald 3 mm

Bekijk het patroon voor de paasmandjes hier! 

Het is zo inspirerend wat je kunt maken van lege, kleine glazen flesjes! Voor deze mini-vazen haak je eerst een omslag in Catania in de kleur anisseed, waarbij je de onderkant open laat en het stuk naar boven toe taps toeloopt.

Benodigdheden:

Catania Originals
1x 427 Zalmroze
1x 222 Orchidee roze
1x 208 Zonnegeel
1x 245 Felgeel

Haaknaald 2,5 mm

Bekijk het patroon van de vaasjes hier! 

Deze gehaakte pannenlappen zijn echt slim: op het eerste gezicht een mooi paasei, maar dan ontdek je de beschermende inzetstukken voor de vingers. 

Benodigdheden:

Catania Grande
1x 3208 sering
1x 3213 dahlia
1x 3385 mint
1x 3106 wit

Haaknaald 4,5 mm

Bekijk het patroon voor de pannenlappen hier!

De paashaas en deze wilde kippen geven elke bloempot een lentegevoel. Het haken van deze wilde kippen is zo eenvoudig dat je genoeg kunt maken om een kippenhok te vullen! 

Benodigdheden:

Catania Originals
Haas:
1x 263 Abrikoos
1x 389 Fel Groen
Kip:
1x 106 Wit
1x 115 Felrood
1x 249 Goud
1x 389 Fel Groen

Haaknaald 3 mm

Bekijk het patroon van de decoratie hier!

Deze schattige paasmand is een goed projectje voor mensen die nieuw zijn in het haken maar wel al de basisteken beheersen, zoals kettingsteken, enkele haak- en dubbele haaksteken. Alle onderdelen van het mandje en de paaseieren worden apart gehaakt en later aan elkaar genaaid.

Benodigdheden:

Catania Originals
1x 389 Lichtgroen
1x 245 Fel Geel
1x 253 Jade
1x 385 Mint

Haaknaald 3 mm

Bekijk het patroon van het paasmandje hier!

Dit mooie paasmandje word gehaakt met het duurzame Catania Originals & Catania Grande.
Deze paasmand word in spiraalvormige rondes gehaakt. De schattige konijnenoortjes en de kleine Pom Pom veranderen samen met het geborduurde konijn voor de mand in een lief paasmandje waarin niet alleen kleine paascadeautjes er geweldig uitzien.

Benodigdheden:

Catania Originals:
1x 401 Abrikoos
Catania Grande:
3x 3212 Zand

Haaknaald 4 mm en 5 mm

Bekijk het patroon van de paasmand hier!

Liever een mooi haak of breiboek?

In dit boek vind je complete beschrijvingen van: Grote paashaas met kwast Mand en rugzak met eieren Grote gans Eierwarmer met ruimte voor 7 eitjes Kleine paashaas met haar jonkies Kleine moeder gans met haar jonkies Dit boek staat garant voor uren creativiteit waarmee je de paas-sfeer in huis brengt!

Bestel het boek Pasen Haken hier!

paasboek kristel krukkert

Het voorjaar breekt aan, de bolletjes komen uit de grond, de dagen worden langer. En dan is het Pasen! Christel maakt daar een extra feestelijke tijd van met een gehaakte paaskip voor je chocolade eitjes, een paashaas die je als eierdop kunt gebruiken, een mooie paaskrans om je huis te versieren, vrolijke kuikens en eieren en een lief lammetje. Dus pak je haaknaald en ga aan de slag, zodat je er met de paasdagen helemaal klaar voor bent.

Bestel het boek Christels Paasboek hier!

Laat ons jouw project zien als het af is. Je kan jouw foto’s naar ons toe mailen of deze delen via onze social mediakanalen. Wij zien heel graag jouw werkje tegemoet! 

Geef een antwoord