Sundaystitch: Ribbelsteek

Zoals elke zondag zijn we hier weer met een nieuwe leuke steek. Misschien zelf jij deze steek wel al kennen, maar dit is een hele mooie steek om bv een woondeken mee te haken. Of ook wel gewoon om kledingstukken mee te haken. Denk bv aan de mauw van een trui. Het is een hele makkelijke steek die jij heel snel onder de knie zal hebben.

Lees verder »

Sundaystitch: Almond Ridges haaksteek

Already Sunday today… En ja dan zijn we er weer met een leuke steek. Vandaag ga ik de Almond Ridges haaksteek (Golfsteek) uitschrijven. Een mooie steek die vooral gebruikt kan worden om woondekens mee te haken. Het is een zeer mooie reliëf-steek wat een mooie uitstraling geeft.

Lees verder »

Haken: Patronen lezen — Symbolen begrijpen

In iedere patroonbeschrijving worden afkortingen gebruikt. Het is dan ook handig om deze afkortingen te kennen om zo het patroon goed te kunnen lezen/begrijpen. Ook zal je vaak symbolen zien die in een diagram staan. Deze symbolen geeft het haakpatroon weer. Ook dat is handig om deze te kennen.

Lees verder »

Leren haken

Bekijk rustig de instructies hieronder en bedenk: oefening baart kunst. Het maakt niet uit of u links- of rechtshandig bent – houd de haak vast met de hand waarmee u schrijft. U kunt de haaknaald vasthouden zoals u een pen vasthoudt of u kunt de haak onder uw hand houden, zoals u een mes vasthoudt. Het belangrijkste is dat u prettig haakt; er is geen goede of foute manier.

Lees verder »

Sundaystitch: Gehaakte spiraal

We zijn alweer zondag en dan komen wij iedere week met een nieuwe steek op de proppen. Vandaag zullen we het hebben over het spiraalhaken. Het spiraal haken kan je vooral gebruiken voor het haken van een plaid, of een mooi kussen voor op de zetel.

Lees verder »

De geschiedenis van het haken

Haken is een eeuwenoude bezigheid die zijn oorsprong kent rond 1800. Toch werd de handwerktechniek lang als oubollig gezien. Haken is weer helemaal terug. De nieuwste trends als Zpagetti en Amigurumi hebben het haken weer helemaal hip en trendy gemaakt, zowel op het gebied van mode, woonaccesoires, maar ook een gehaakt kraamcadeautje is zeer orgineel en helemaal trendy.

Lees verder »

Top 5 herfst/winter sjaals. Brei- en haakpatronen

September is alweer begonnen en de koelere dagen zullen snel weer aanbreken. De herfst zal dan zeker niet lang meer op zich wachten en de winter is dan alweer in zicht. Dan is het tijd om die lekkere warme sjaal/omslagdoek boven te halen. Maar aangezien we toch nog even de tijd hebben voor we deze bovenhalen heb je nog de kans om deze zelf te gaan maken. Wij hebben een top 5 van brei- en haakpatronen geselecteerd voor jou zodat jij snel aan de slag kan met die mooie warme wintersjaal.

Lees verder »

Lang Yarns – Nieuwe garens

LANGYARNS kijkt terug op 150 jaar geschiedenis als bedrijf in de textielindustrie.
Als familiebedrijf, nu in de 6e generatie, ligt hun passie bij hun producten, de garens en de items die hun klanten ermee breien en haken.

Lees verder »

Sundaystitch: Halve Granny Squares haken.

We kennen ze allemaal wel hé die granny squares? Leuke vierkantjes om te haken! En het verveelt nooit. Maar als wij een deken willen haken in de granny squares kan het wel eens zijn als we ze allemaal aan elkaar zetten, we toch eens wat halve nodig zullen hebben om tot een mooi resultaat te komen. Hieronder leg ik jou graag uit hoe jij deze maakt.

Lees verder »

Vlinders haken

Vlinders haken- We houden er allemaal wel van. De vlinder… een mooi insect waar we met zijn allen zeker niet bang of vies van zijn. Integendeel. De vlinder heeft een heel mooie structuur van vleugels en heel mooie kleuren. Je vind ze ook in verschillende groottes. Aangezien wij ze zo mooi vinden en er enorm van houden, waarom haken wij deze dan niet zelf?

Lees verder »

Top 5 haaknaalden van Crochet Creations

Wie van haken houdt, die heeft uiteraard een haaknaald nodig. Een onmisbaar iets om leuke creaties te haken. Maar welke naald is nu echt goed? Dit hangt uiteraard van persoon tot persoon af. De ene heeft graag een aluminium naald, de andere een haaknaald met een soft grip.

Lees verder »

Woondecoratie… 10 gratis patronen.

We zien het allemaal wel graag, de woondecoraties. En vooral als we deze zelf hebben gemaakt. Vind jij het ook niet leuk als je een mooi deken over jouw sofa hebt hangen en deze dan tijdens de koudere winteravonden op jou kan leggen? Je kan ermee pronken en jezelf lekker warm houden tijdens een avondje tv. Of wat dacht je om in plaats van te haken of breien eens iets te maken met Macramé? Ik laat jou graag leuke patronen zien die jij dan ook zelf kan maken.

Lees verder »