Wat is een CAL?

Iedereen die haakt of breit heeft ooit wel eens gehoord van een CAL. Maar wat is dat nu precies? Een CAL (Crochet Along). Voor breisters is er de KAL (Knit Along)

Bij een CAL wordt er om de week of om de maand een stukje patroon vrijgegeven van een nieuw project! Dit kan een deken zijn of een ander project waar je met een grote groep aan mee haakt of breit. Deze CAL wordt meestal vrijgegeven via een website, facebook of een blog. Een mystery CAL bestaat ook, hier is dan niet alleen het patroon een verassing maar ook hoe bv jouw project eruit zal gaan zien.

Waarom zou je meedoen aan een CAL?

De belangrijkste reden voor iedereen die mee doet aan een CAL is dat je nieuwe dingen bijleert. Of je nu een beginnend haker bent of een gevorderde je leert altijd wel bij. Maar bovenal is het gewoon leuk om mee te doen met een groep hakers die aan hetzelfde project werken.

Een CAL daagt uit om nieuwe steken te leren. Bij veel CAL’s zijn er ook instructie filmpjes waarbij je uitgebreid uitgelegd wordt hoe je de steken moet maken.

Wat er ook heel leuk is aan een CAL is dat er meestal een facebook groep is waar je samen jullie tips kunt uitwisselen. Of vragen kan stellen aan elkaar. Of gewoon jullie vorderingen kunt delen met elkaar.

De CAL’s kan je meestal in pakket kopen. Maar uiteraard kan je er ook zelf voor kiezen om jouw garen samen te stellen. De patronen van de CAL’s vind je dan gewoon op de website van de mensen die deze CAL’s samenstellen.

Wij bieden mooie CAL-pakketten aan. Je kan deze eenvoudig bij ons bestellen. De patronen zijn te vinden op de website van de persoon die deze heeft samengesteld. En eenvoudig te downloaden.