Wat is een rondbreinaald?

Een rondbreinaald zijn 2 korte breinaalden die met elkaar verbonden zijn via een koord. Met een rondbreinaald kan je op een gemakkelijke manier een muts of mouwen breien. Je hoeft dan op deze manier geen verschillende dingen aan elkaar te naaien. Op deze manier heb je ook geen last van naden.

Een rondbreinaald zijn 2 korte breinaalden die met elkaar verbonden zijn via een koord. Met een rondbreinaald kan je op een gemakkelijke manier een muts of mouwen breien. Je hoeft dan op deze manier geen verschillende dingen aan elkaar te naaien. Op deze manier heb je ook geen last van naden.

De naalden van de rondbreinaalden kan je per dikte aanpassen naar gelang je project. De lengte van de rondbreinaalden moet je aanpassen aan de omtrek van je breiwerk. 

Gebruik een rondbreinaald met een lengte dat korter is dan de omtrek van je breiwerk die je gaat maken. Als je bijvoorbeeld een muts wil breien met een omtrek van 50 cm gebruik je dan best een ronbreinaald met een lengte van 40 cm.

Net zoals bij het gewoon breien zet je de steken op. Deze moeten over de hele naald verdeeld zijn. Let er ook goed op dat alle steken op één lijn zitten. Er mag zeker geen draai inzitten. Je kan dit achteraf helaas niet meer goed maken. 

Rondbreinaalden heb je in verschillende diktes, lengte, verwisselbare etc… Je vind ze in verschillende merken. Neem altijd een rondbreinaald van goede kwaliteit. Je breinaalden gaan dan ook super lang mee.